Internet

Bedrijf op de kaart zetten: online VS offline marketing

0

Elke ondernemer moet er aan gaan geloven: online promotie. Tijden zijn veranderd en de consument verplaatst zich langzaam maar zeker naar een online omgeving. Dit heeft als gevolg dat steeds meer bedrijven de ene naar de andere online advertentie uitzet. Toch betekent deze ontwikkeling niet dat offline adverteren geheel zinloos is geworden. Sterker nog online adverteren heeft ook zo zijn voordelen.

Online adverteren VS offline adverteren

Je wilt je bedrijf natuurlijk op de kaart zetten en tussen alle concurrentie uit springen. Toch is het goed om na te denken waarom je adverteert en wat je met het adverteren wil bereiken. De grootste fout die gemaakt wordt wat betreft adverteren, is dat bedrijven een keuze willen maken tussen online en offline adverteren. Beide middelen versterken elkaar namelijk en hebben hun eigen kwaliteiten. Uit onderzoek is bewezen dat consumenten veel producten vaak via offline advertenties leren kennen en door de kracht van herhaling open gaan staan voor het product. Maar online advertenties geven de consument net het zetje dat ze nodig hebben om het product aan te schaffen. Kortom, vind een werkende combinatie tussen beide advertentiemodellen. Vraag je je nou af op wat voor manier je het beste offline kan adverteren? Check dan onze tips hieronder.

Organiseer een evenement

Of je nou een grote beurs organiseert of een kleine bijeenkomst voor een vaste klantenkring: met een evenement betrek je je doelgroep bij je bedrijf. Deze betrokkenheid is erg belangrijk. Helemaal nu de concurrentie in no-time groeit. Om je bedrijf een extra boost te geven tijdens je evenement kan je presentatiemateriaal bedrukken.  Denk bijvoorbeeld aan een groot doek of laat een spandoek bedrukken.

De kracht van herkenning

De kracht van herkenning is een bekend begrip dat in elk marketingboek wel voorkomt. Hoe vaker mensen een product zien, hoe meer ze open gaan staan voor het product. Zorg er dus voor dat jouw advertentie vaak onder de ogen van je doelgroep terecht komt. Adverteer dus regelmatig in dezelfde kranten of magazines.

Ken je doelgroep

De allerbelangrijkste tip als het aankomt op adverteren is: ken je doelgroep. Weet wat je doelgroep belangrijk vindt en interesseert en speel hier op in. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je weet waar je doelgroep zich beweegt, zowel offline als online. Adverteren in de plaatselijke zondagskrant is namelijk niet heel efficiënt als je doelgroep in de twintig is.

Hoe stook ik veilig en verantwoord?

Previous article

Dit zijn de beste Belgische games van de laatste jaren

Next article