De consument kan dan wel weet hebben van je bedrijf, door de concurrentie kan hij/zij nog steeds kiezen voor een ander merk. Anders gezegd: jij moet op de juiste momenten top-of-mind zijn. Op die manier creëer je vaste klanten, en kan je bedrijf verder uitgroeien. Geen hoog budget? Gelukkig zijn er talloze strategieën om je naamsbekendheid te vergroten, en je bepaalt zelf hoeveel je hierin investeert. Met de volgende 5 boek je alvast succes in no-time.
- Adverteer in Google
Google Ads geeft je de mogelijkheid om je doelgroep via de zoekmachine in contact te laten komen met je bedrijf. Je advertentie komt boven de organische zoekresultaten te staan. Zo stijgt het aantal bezoekers op je website, en dus ook je naamsbekendheid. Zelfs als ze niet doorklikken naar je website, hebben ze op zijn minst je bedrijfsnaam gezien.
- Organiseer een workshop
Ooit al aan een workshop gedacht? Leer je doelgroep iets bij, terwijl je de naamsbekendheid van je onderneming vergroot. Belangrijk is dat er een goede link is met jou. Op die manier zal je het best blijven hangen in de hoofden van de deelnemers.
- Doe een giveaway
Neemt de consument deel aan je giveaway, dan maakt hij/zij kans op het winnen van iets leuks. Dit kan gaan van een activiteit georganiseerd door je bedrijf, tot een handig gadget zoals een gepersonaliseerde waterfles met zijn/haar naam en je logo. In ruil vergroot de deelnemer je naamsbekendheid door het delen van een bepaald bericht op de eigen sociale mediapagina. Je boodschap zal op die manier volgers van volgers bereiken, die misschien voor het eerst in contact komen met je bedrijf.
- Geef een leuke gadget
Nieuwe consument gescoord? Beloon hen door een leuke gadget of cadeau. Ook op dit cadeau kan jij uitblinken met het logo van je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een gepersonaliseerde aansteker. Geef dus een handige gadget die je nieuwe klant dagelijks kan gebruiken, en waar iedereen iets mee is. Ook stickers, een drinkfles of een balpen is een goed idee.
- Maak een e-book
Met een e-book toon je aan je doelgroep dat je verstand hebt van zaken. Het is dus de ideale manier om nuttige informatie die gelinkt is aan je onderneming mee te geven, terwijl je je naamsbekendheid vergroot. Daarom is het wel van belang dat niet elke pagina als doel heeft om bij jou te kopen, maar vertel bijvoorbeeld het verhaal in verband met je bedrijf.