Internet

Voor een klein bedrag jouw bedrijf een boost geven!

0

Je komt er tegenwoordig bijna niet meer omheen als startende ondernemer of eigenaar van een bedrijf: marketing. Het is belangrijk dat jouw idee, product of dienst op de markt bekend en gezien wordt. Het gaat hierbij om naamsbekendheid en het creëren van een imago als bedrijf. Maar hoe pak je zoiets aan en waar begin je? Slechts enkele ondernemers redden het met slechts mond-op-mond reclame. Desalniettemin blijft dit zeker ook belangrijk, maar tegenwoordig komt er meer bij kijken. Echter hoeft niet alles per definitie duur te zijn. Wij hebben enkele tips opgesomd om jouw bedrijf een marketing boost te geven voor een klein bedrag. Lees dus vooral verder als je hier geïnteresseerd in bent. 

Offline marketing 

Met offline marketing doelen we op marketing zoals banners, posters en flyers. En ondanks dat online marketing zoals een website of sociale media steeds populairder geworden is, is offline marketing niet minder belangrijk. Dit komt omdat herhaling ontzettend essentieel is voor naamsbekendheid. Het is daarom ook voordelig om een offline marketing vorm met een online marketing vorm te combineren. Als je potentiële klant eerst jouw naam op het internet is tegengekomen en daarna op een poster, wordt jouw bedrijfsnaam waarschijnlijk nog beter onthouden. Bovendien laat offline marketing meer moeite zien, omdat je hiermee als klant meer persoonlijk wordt benaderd. Zo kun je op een beurs iemand een-op-een spreken en overtuigd worden van een bedrijf en de bijhorende ideeën. Bovendien kun je ook denken aan offline marketing in de vorm van een geschenk dat veel wordt doorgegeven. Denk hierbij aan pennen bedrukken, waardoor veel mensen in contact komen met jouw logo of bedrijfsnaam. Een pen is een simpel geschenk dat je aan relaties of klanten kunt geven, waardoor er vaak gedacht wordt aan jouw bedrijf. Op een makkelijke en een goedkope manier kun je dus veel naamsbekendheid creëren! 

Online marketing

Anno 2022 is het ontzettend belangrijk om niet alleen offline, maar ook online actief te zijn. Via internet kun je in één keer ontzettend veel mensen bereiken en als bedrijf kun je hier goed gebruik van maken. Je kunt namelijk al deze mensen potentieel klant maken. Toch is het belangrijk om eerst een doelgroep vast te stellen, zodat je je beperkt tot een groep mensen die je wilt bereiken. Voor wie is jouw product of dienst bestemd? En welke groep wil je benaderen? Dit zijn allereerst goede vragen die je jezelf moet stellen, want op een sociale media als TikTok benader je een heel ander publiek dan op een online platform voor (aanstaande) moeders. Daarnaast is het belangrijk om je af te vragen welk imago je wilt overdragen aan je doelgroep. Wil je online communiceren met informele teksten naar je klant toe of juist meer op een informatieve manier? En wil je dat je sociale platform constante herhaling heeft van kleuren of lay-outs? Het is belangrijk om hier een plan voor te bedenken voordat je er werk van maakt. Bovendien is het belangrijk om een goed werkende website te hebben, die in één oogopslag jouw uitgangspunten communiceert.

5 bedrijven die Dogecoin accepteren als betaalmiddel

Previous article

Waar moet je op letten bij het investeren in Bitcoin als beginner?

Next article